Wednesday, April 22, 2009

Fez Dreaming - a personal story



Today we have a contribution to The View from Fez by Céline Vlaminck. Hers is a personal story of how it came about that she is leaving Fez and moving to Paris.


Dreams are realized some times.

I would like to share with you a marvellous event in my life. No neither to tell you at this event, but also to remind you to leave a little space in your life for dreams.

I came to Fez, almost magically, a few years ago. For some, my decision to move here was crazy. I was realizing my "personal legend", to reference Paulo Coelo. I bought a house, I founded a well being centre , massage and retreat called Espace AUM. Everything was almost perfect.

As time went by, however, in both my personal and professional life, I became less happy and more tired. I questioned myself and the heavens why this had come to pass. Slowly, I realized that I changed, while the project had not advanced as far. For many months, I thought of this things. What to do?

One day, while giving a massage, a man who told me within five minutes that my place was no longer in Fes. A few minutes later, he suggested that I open a spa in Paris.

One day, one event, one chance meeting it convinced me to open a health centre for naturopathy, massage and energy in Paris.

L’espac e AUM exists already, and he helped at least an young girl, Fatim Zarah , to realize her dream of becoming a massage therapist.

One more thing: I have forgotten to tell you that all this fortuitous meeting happened on Christmas eve!


Les rêves se réalisent parfois.

Je souhaitais partager ce moment merveilleux de ma vie. Non pas pour parler de moi mais pour vous rappeler qu’il est important de laisser la place aux rêves.

Arrivée à FES comme par magie, d’autres vous diront par insouciance. J’y réalisais ma légende personnelle comme dirait Paulo Coelo : acheter une maison, la transformer en espace de bien-être et de ressourcement : L’espace AUM.

Alors que tout se mettait en place, je me sentais étrange. Moins joyeuse et fatiguée.

Je me questionnais et interrogeait le ciel sur cet étrange fatigue. Je pressentais que j »avais changé plus vite que le projet. Il devenait une étape dans ma vie qui me poussait vers d’autres directions.

Je souhaitais entretenir une relation de suivi avec les clients. Cela va sans dire que je m’interrogeai aussi sur ma vie privée. Pendant plusieurs mois, je m’inquiétais de cela sans réellement voir d’issue.

Puis, au cours d’un massage que je croyais comme bien d’autres. Mon client pressenti que ma place n’était plus à Fes. Après 30 minutes, il me suggérait de m’installer sur Paris.

Un dîner, des mails, des rencontres et puis l’ouverture d’un espace de Bien-être sur Paris début mai.

Un espace particulier puisqu’il regroupe plusieurs approches : la naturopathie, le massage indien et le soin énergétique. Un autre vieux rêve se matérialisait alors.

L’espace AUM existe toujours. Il aide maintenant une jeune fille, Fatim Zarah à réaliser son propre rêve : celui d’être masseuse.

Au fait, j’oubliais de vous dire que tout cela commença la nuit du réveillon de Noël.



Céline Vlaminck
L’espace AUM
9 Derb Moulay Ismael,
Talaa Sghira, FES Medina Maroc
RC 27455
tel France:+33.(0)6.32.74.31.99
tel Maroc:+212.(0)68.82.30.40


Tags:

5 comments:

Hollie said...

Often our lives can be changed by the people we meet on the journey.

Anonymous said...

Wonderful story and a great blog.

Unknown said...

Dearest Celine, I wish you every happiness and success in Paris...it is our loss in Fes, and Paris' gain...however, I love that your craziness overlapped my own, in Fes....and that friendships go on...
Josephine

Anonymous said...

Gonna miss Celine and her inspiration although both travel far. x x

Piggy said...

Celine my love and best wishes to you. You were so kind to me last year when I stayed with you. You are loved by many.